מדריכים לבניית אתרים / כתיבת תוכן שיווקי

"התוכן הוא המלך"

ביל גייטס פעם אמר "תוכן הוא המלך" - כמה שעיצוב האתר שלך יהיה מקצועי, וגם אם תהיה במקומות הראשונים בכל מנועי החיפוש והאינדקסים - אם תוכן האתר שלך כושל, יברחו הגולשים. כאשר נפרסם אתר אינטרנט ברשת, נצטרך לדאוג קודם כל שהתוכן שלו איכותי, עליך לוודא כי תכני האתר שלך מספיק איכותיים ומעניינים שגולשים ירצו לשתף אותם ברשת, כך מושג הקידום הטוב ביותר לאתר שלך.

מהו תוכן שיווקי

מטרת תוכן שיווקי הוא "למכור" את מוצרי האתר שלך או את בעל התפקיד שהאתר מייצג עבור הגולשים הקוראים את המאמרים שלך, תוכן שיווקי בדרך כלל מעורר חיבור לתודעת הגולשים, מעורר השראה או מכיל מידע מקצועי בתחום האתר או התוכן המקודם. מטרתו של תוכן שיווקי היינה בקידום אתר אינטרנט או חברה לצורך העניין.

איך כותבים תוכן שיווקי

תחום התוכן - דאג כי המאמרים שלך תואמים את תחום האתר, ומכילים את המידע הרלוונטי לגולשים שלך ולקהל היעד של האתר, לא כדאי לפרסם מאמר על מתכונים לפיצה שמנה ועסיסית באתר של פורטל דיאטנים.

מילות מפתח - השתמש במילות מפתח התואמות את המוצר שברצונך לשווק באמצעות התוכן, במידה ואתה רוצה לקדם אתר של חברה המוכרת מסכי מחשב, השתמש במילות מפתח מתחום מסכי המחשב - כמו "רזולוציה", "אינצ'", "מסך מחשב", "LCD" וכו'. כך תוכל לפגוע בכמה שיותר צירופי מילים כאשר גולש יחפש אחר תוכן מתחומך וגם המאמרים שלך יסומנו כאיכותיים יותר - אשר פוגעים בכמה שיותר מילות מפתח בתחום החיפוש. 

ענייני וקריא - לא כדאי לכתוב מאמר שנועד אך ורק לקידום אתרים, ולא נציף אותו במילות מפתח רק בשביל הקידום - אנחנו צריכים לייצר תוכן ויראלי, אשר גולשים יקראו בהתעניינות ,ירצו לשתף אותו, ואולי אפילו ילמדו ממנו - המטרה שלנו היא למשוך את הגולש ולא להבריח אותו, חשוב לזכור.

קישורים - לא כדאי לפוצץ בקישורים סתמיים לפי מילות מפתח, אלא בקישורים עניינים בלבד - למאמרים ואתרים בתחום התוכן. (קישורים שגולשים גם ירצו להיכנס אליהם - ולא רק מנועי חיפוש)

מנועי חיפוש - כמובן, אנחנו לא רק נתאים את התוכן שלנו עבור עיני הגולשים - אלא גם עבור מנועי החיפוש, ולכן נקפיד על שימוש נכון במילים ומילות מפתח בכמויות נכונות ועל חלוקת הטקסט (פסקאות, כותרות), כמובן שזה יסייע גם מול הגולשים - אך עבור מנועי החיפוש השפעה רבה יש לאופן בו מתחלק התוכן במאמר, והשימוש הנכון בתגיות (טקסט מובלט, כותרות, טקסט נטוי וכו').

כתיבת תוכן איכותית מתאפשרת במערכת בניית האתרים של פריסייט בעיקר בזכות מערכת ניהול התוכן של פריסייט.